RSS Feed

Tre – to – en – HOP…

Tre – to – en – HOP…

…og så sprang vi alle ind i 2015!

Godt nok et kraftanstrengende hop, men jeg er ikke sikker på, at det ikke krævede frygteligt mange kalorier at falde ned af sofaen kl. 24.00🙂
Men sikke en dejlig aften – hvor jeg for en gangs skyld måtte nyde sukker! Dejligt, lækkert, sødt og så væk igen, så jeg kan vende tilbage til den gode, sunde fornemmelse i min krop!

NU står der 2015 i kalenderen, og NU er det tid til alle de mange nytårsforsæt. Rygestop, mindre stress på arbejdet, og ikke mindst vægttab. De samme forsæt der går igen år efter år.
I dagene op til nytår snakkede instruktørerne i fitness centeret ikke om andet end alle de mange nye medlemmer, der ville komme på den anden side af nytåret. “Nu skal vi rigtig igang. Det er nu det tæller. Skynd jer at booke holdtræninger, inden der kommer ventelister.”

Jeg har aldrig rigtig forstået det der med at starte på en frisk, når et nyt år starter – eller på mandag for den sags skyld. Hvorfor ikke starte med det samme, hvis man får en indskydelse, der føles rigtig for en selv?
Lørdag den 2. november kl. 20.30 blev jeg så inspireret af min mands projekt Nul Sukker i Et År, at jeg uden videre overvejelse tog beslutningen. Fordi det føltes rigtigt!
Var det et smart eller nemt tidspunkt? Næh nej. Næste morgen var der brunch hos en kollega, og månederne efter har som bekendt budt på den ene julegodte efter den anden. Brunkager, marcipangrise, honninghjerter, chokoladenisser og ris a la mande.
Det har været en brag kamp, men for pokker – det har jo lige akkurat været på det helt rigtige tidspunkt. Nemlig den lørdag hvor jeg fik modet, motivationen, lysten til at gøre noget for mig selv. Følge min nysgerrighed og udfordre mig selv. Ændre noget, jeg ikke var tilfreds med.
Og det har hver dag føltes fantastisk!!!

Mærk efter, spring ud i det – uanset dag, dato eller kedelige nytårsforsæt!

2014 var året, hvor jeg havde et halvt års tid uden motivation og engagement for min kost. Det der famøse sidste ‘skub’ jeg altid har haft brug for, var der bare ikke i et langt stykke tid.
Men pludselig var det tilbage den aften den 2. november, og lige siden har jeg spruttet af energi, smidt kilo, følt mig i bedre balance og været i skønt humør. For det føles nemlig supper lækkert, når man gør gode ting for sig selv.

Jeg fandt lidt billeder frem, for at se på ændringerne der er sket med mig, fra jeg fik min første søn og til idag. Knap seks år med vægtøgning, vægttab, vægtøgning, vægttab osv. Knap seks år der har budt på LCHF, Vægtkonsulenterne, tre forskellige diætister, udrensninger, Spis Mavefedtet Væk, for ikke at nævne foredrag med både Christian Bitz og Henrik Duer.
Mange af delene har givet masser af inspiration, motivation og sejre, men har det været mig, der var den styrende? Mig der følte efter?
Ikke hele tiden i hvert fald….
2014 sluttede af med, at jeg valgte ikke at ville spise sukker i et år, men der ud over er jeg IKKE PÅ KUR. Jeg lytter til min krop, mærker efter og gør det, der føles rigtigt.
Og hvad der er endnu bedre – billederne fortæller mig, at jeg gør noget rigtigt.
Og det vil jeg fortsætte med!

Rigtig godt nytår til jer alle
/A

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0124-0.jpg
Juli 2011

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0125-0.jpg
Oscar 2 uger gammel – maj 2012

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0122-0.jpg
Nytår 2012

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0121-0.jpg
Go’Morgen DK januar 2013

Og nu – nytår 2014…

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0055.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0058.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0059.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0062.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/812/41598912/files/2015/01/img_0127.jpg

Skriv et svar

