RSS Feed

Leverudrensning – hvis du tør?!

Leverudrensning – hvis du tør?!

Bare rolig…. Det er vist ikke så farligt som det lyder! 😉

Efter at have været til et brag af et bryllup hos min skønne svigerinde i weekenden, er det kun passende med en leverudrensning🙂
Jo, man skulle næsten tro, at det var planlagt, men det er altså helt tilfældigt, at jeg hopper på en udrensning nu.
Min søde mand – som pt. studerer til Body SDS terapeut, kom hjem med opskriften på denne leverudrensning, og jeg blev hooked med det samme.
Belønningen skulle eftersigende være “meget mere overskud og energi, mavefedtet pist væk, ingen tør hovedbund, ingen uren hud og ingen væske i benene.”
For at blive lidt klogere på leveren, kommer her en lidt (for) teknisk forklaring – dog meget kort.
“Leveren producerer galde , og galden er en super vigtig medspiller i mange af kroppens biokemiske processer. Galden medvirker bl.a. i fordøjelsen af fedt, den fjerner giftstoffer fra leveren, den bidrager til at opretholde den rigtige syre/base balance i fordøjelseskanalen og holder tyktarmen fri for skadelig bakterievækst.”
Ved at lave den simple udrensning, skulle jeg gerne frigøre gladesten fra leveren, så den kan udføre sine ufatteligt vigtige opgaver optimalt.

I fem dage skal jeg spise en forholdsvis normal, sund kost med udgangspunkt i grøntsager, nødder, bønner og gryn. Hver dag skal jeg drikke vand som jeg plejer og yderligere drikke 1 liter ufiltreret æblejuice.
Alt i alt ret simpelt og overskueligt i en travl hverdag.
På den 6. dag sker den egentlige udrensning, men indtag af saltvand, olier m.m. – derefter står den på toiletbesøg på stribe og vupti, svupti, dupti – så har jeg et styks super sund lever🙂

Jeg glæder mig til en uge med udfordringer men samtidig et ordentlig spark af motivation og nye oplevelser!
(Hvis man vil have fingrene i den nøjagtige plan for udrensningen, kan man skrive til mig på fb.) ☺️

Er der nogen, der tør være med???

SÆT IGANG!!! 💪👍👊

Skriv et svar

