RSS Feed

Morgenmad, frokost, aftensmad – haps!

Morgenmad, frokost, aftensmad – haps!

Som sagt har ferien allerede budt på lidt for meget af de søde sager. Det er bare med at komme op på hesten igen og ride videre mod vægttabet😉
Hvis du mangler lidt inspiration, er der her tre opskrifter klar til dig!

Morgenmad
Jeg er ofte selv kørt fast i den samme slags morgenmad dag ud og dag ind. I morges lavede jeg en anderledes morgenmad med masser af grønt og protein.

20130707-122732.jpg

1 stk. ristet rugbrød
1 revet gulerod
3 spsk. hytteost (1,5%)
1 spejlet æg
1 tomat
Lidt purløg, salt og peber

Bland revet gulerod, hytteost, salt, peber og purløg sammen, anret ovenpå rugbrødet og placer ægget på toppen. Lav tomatbåde (eller andet grønt) som tilbehør, hvis man har lyst til det.

Frokost
Frokosten står på salat.
Jeg ved godt, at jeg meget ofte poster billeder af salater. Men når nu salaten, tomaterne og alle de andre grøntsager er så lækre og fulde smag her om sommeren, kan jeg simpelthen ikke lade være🙂

20130707-123234.jpg

Denne gang bestod salaten af følgende:
Feldsalat
3 cocktail tomater
1/2 avocado
1 radise
Fennikel efter behag
Varmrøget laks
Purløg, salt og peber

Jeg elsker feldsalat. Den er dekorativ og har en dejlig mild og nøddeagtig smag. Tomaterne tilføjer en masse sødme, radiserne en masse knæk, fenniklen sprødhed og lakrids og avocadoen en mild cremet smag og konsistens.
På toppen ligger den varmrøgede laks (som jeg på ingen måde selv har lavet!) og lidt purløg.
Efterfølgende er der en skvat olivenolie og balsamico på.
I love!

Aftensmad
Aftensmad uden særligt mange kulhydrater, så jeg kan få sparket vægttabet igang igen!!
Denne aftentallerken byder på laks, kål og lækre rå grøntsager.

20130707-124809.jpg

Jeg lavede denne ret til både mig og manden:
3 laksefileter
1/2 spidskål
1/2 squash
1/2 æble
1/2 fennikel
4 spsk. olivenolie
1 citron (saft)
2 spsk. honning
Frisk timian og estragon
Salt og peber

Laksen blev vendt i salt, peber og hakket timian og estragon, inden den kom på panden. Jeg steger altid min laks ved høj varme på skindsiden og efterfølgende ved lidt lavere varme og i kortere tid på modsatte side. Så skulle den være perfekt🙂

Spidskålen blev hakket i strimler og dampet i maks. 5 min i en gryde med lidt olie og lidt vand. Krydres til sidst med salt.

Fennikel, squash og æble blev snittet på mandolinjernet og efterfølgende vendt i olie, citron, honning, lidt frisk timian, salt og peber.
En yderst frisk og særdeles velsmagende salat – selv manden var helt pjattet med den!!

Bon appetit – og lad mig endelig vide, hvad I synes om retterne.

Andrea ❤

Skriv et svar

