RSS Feed

God nyhed & god opskrift

God nyhed & god opskrift

Så har jeg været igang med mit ‘Projekt Slank mad’ i præcis 2 uger, og denne uges vægttab blev 1,8 kg. Det betyder, at jeg på de 2 uger har tabt i alt 5,2 kg. Det er helt fantastisk lækkert, og jeg bliver mere og mere motiveret som tiden går!

I disse to uger har jeg spist lækker mad – og utroligt meget af det! Tre store måltider dagligt samt op til flere mellemmåltider og meget ofte også dessert. Hvis jeg ikke orker at lave en dessert selv men har en sød tand, spiser jeg 120 g. vanilieis fra Åblomst med meget få kalorier, som jeg varmt kan anbefale. Og så laver jeg somme tider en chokoladesauce til.

Chokoladesauce 1

Rør 10 g. sukkerfri kakao sammen med lidt kogende vand og lidt sødemiddel. Når saucen er kølet af, skal du røre 1 tsk. smagsfri olie i, så den bliver lækker og cremet.

Chokoladsauce 2

Rør 1 tsk. sukkerfri kakao og 1 tsk. skummemælkspulver sammen med lidt kogende vand og lidt sødemiddel.

———————————————————————————————————————————————————

Og nu til dagens opskrift.

En dejlig nem hovedret der bare passer sig selv i ovnen. Opskriften er til 1 person – så kan man altid selv gange op.

Spicy chicken med grøntsagsfad

Kyllingefad

  • 180 g. kyllingeinderfilet
  • 1 dl. cola light eller cola zero
  • 3 tsk. ketchup
  • 1 tsk revet ingefær
  • 1 fed presset hvidløg
  • 1 chili eller lidt chilipulver
  • Salt & peber

Læg kyllingen i et ildfast fad. Bland de øvrige ingredienser sammen i en skål og hæld over kyllingen, så det dækker.

Grøntsagsfad

  • 80 g. squash
  • 80 g. champignon
  • 80 g. rød peber
  • 80 g. løg
  • 1 dl. hønsebouillon
  • Salt & peber

Skær græntsagerne efter behag og læg dem i et andet ildfast fad. Hæld bouillonen ved.

Sæt begge fade i ovnen ved 200 gr. i ca. 30 min.

Anret grøntsagerne i på en tallerken og læg kyllingen på toppen. Hæld den overskydende spicy sauce over. Serveres evt. med 100 g. ris.

AH

 

 

Skriv et svar

